Snookyville – Hoi An

Sihanoukville a.k.a Snookyville Sihanoukville is a coastal town in the south of Cambodia. There are a couple of beaches with a Lot of hotels. We stayed in a nice little apartment complex next to Serendipity Beach (if you want to relax, go to Otres Beach and take a look on AirBnB). At night you can eat and drink on the beach for a couple of dollars. There are a lot of kids selling bad firework on the beach… the firework gets fired directly in front of you but it’s the question how much of it makes it into the air. …

Cambodia… first weeks from Kuala Lumpur to Phnom Pehn

Kuala Lumpur So… the first weeks flew by! It feels like we’ve been traveling for a month! It all started in the airplane on the 31’th of december. On our way to Kuala Lumpur (Malaysia) we saw the New Years eve fireworks in the Netherlands from our airplane window. Pretty cool, like camera flashes in a stadium concert. At 00:00 (Dutch time) everybody got some champagne and Abba’s Happy New Year came blaring over the speakers… other from that, the flight went on as usual. No major turbulence or a bumpy landing. After arriving in KL everything went pretty smooth, …

Japan Part II & naar huis.

Tomogashimo – Nagoya ’s Ochtends bracht Eiji ons naar het treinstation waar we onze tassen in een kluisje propten en de trein richting Kada. Van daaruit ging onze ferry richting het eilandje Tomogashimo, een eiland waar een legerbasis gestationeerd was. Nu is het eiland een nationaal park en kun je er vrij door de verlaten gebouwen wandelen die her en der over het kleine eiland verspreid liggen. Bizar hoe zo een eiland toegankelijk is gemaakt voor toeristen, vooral Japanse toeristen komen hier een weekendje kamperen of een paar uurtjes over het eiland wandelen. De ferry gaat om iedere twee uur …

Konichiwaaa Japan!

Auckland: ‘S ochtends vroeg met de Airport Express bus naar het station… tot nu toe hebben we het meeste zonder al te veel plannen gedaan en ook nu was de bushalte maar 2 minuten van onze slaapplek vandaan. Scheelt weer een beetje gesjouw. Inchecken enzo verliep vrij vlot, en na een paar vluchten gehad te hebben maak je jezelf er ook niet meer zo druk over. Waar Wim altijd overbezorgd een geprint ticket bij de hand wilde hebben, komen we nu alleen met ons paspoort aan. Nog nergens iets van vluchtgegevens hoeven te laten zien, behalve bij NZ binnenkomen, moest …

Nieuw Zeeland Zuidereiland

Zo dan, NZ part deux: Ferry naar Picton ging vlekkeloos, dolfijnen naast de boot en door de Charlotte Sounds gevaren…  erg mooi groen glooiend met af en toe ruwere gebergten er tussen. Bij aankomst naar het kleine plaatsje Blenheim gereden en op de camping Eddie the Eel aanschouwd. Die hadden dus een aal als huisdier! Meteen ook de aciviteit voor de volgende dag geboekt: Bubbly Grape Wine Tour Marlborough staat bekend om z’n vele en goede wijnen. De meest voorkomende hier is Sauvignon Blanc. Met een professionele BOB gingen we op pad langs een vijftal wijngaarden. De eerste was Cloudy …

Nieuw Zeeland Noordereiland

En zo zijn we beland in Nieuw Zeeland! Sweet! We zijn begonnen in: Auckland We kwamen rond 2 uur aan in Auckland. Wat een verschil, zo schoon en relatief rustig hier! Na wat rondvragen de bus gepakt naar “Car Rental Village” waar we ons busje op konden halen. Ook dat was allemaal zo gepiept, t pastte nog allemaal net op de credit card! toch een verschil als je gewoon kunt communiceren. En wat een fijn busje, niet te groot, niet te klein, automaat… alleen het stuur zit aan de verkeerde kant… maarja je kunt niet alles hebben.  Daarnaast rijden ze …

Hue tot Kuala Lumpur

Bij deze weer een flinke lap tekst, zoals we al eerder aangaven is dit ook deels een soort dagboekje dus mocht je het te veel vinden dan euh…ja dan sla je mar een paar hoofdstukjes over! we zitten inmiddels heerlijk in New Zealand. In tegenstelling tot Cambodja en Vietnam hebben ze hier niet overal wifi, dus waarschijnljjk vanaf hierna wat minder snel een nieuwe blog-update. Maar bij deze nog het restant van Vietnam en Kuala Lumpur: Hue Met de eerste sleeperbus van Hoi An naar  Hué gegaan na een rustig ochtendje. Wel afscheid moeten nemen van Sasa, Brian, Josie en …

Snookyville tot Hoi An

Sihanoukville a.k.a Snookyville Sihanoukville is een kustplaats in het zuiden van Cambodja. Je hebt hier een aantal stranden waar veel hotels in de buurt liggen. Wij zaten in een prima hotelletje aan Serendipity Beach (voor de rust kun je beter naar Otres Beach gaan). ‘S avonds kun je langs het strand voor een paar euro lekker eten en drinken. Daarnaast wordt er overal langs het strand vuurwerk verkocht en direct afgestoken, maar dan wel slecht vuurwerk dat soms maar amper de lucht in gaat. Wel zie je, ook hier, erg veel bedelaars. Zo liep er een vader met z’n kind …

zonder selfiestick he!

Week 1&2 Kuala Lumpur tot Phnom Penh

Kuala Lumpur Zo, de eerste weken zijn voorbij gevlogen!  Het voelt alsof we al een maand weg zijn. ‘T begon in het vliegtuig op 31 december, bij vertrek naar Kuala Lumpur (Maleisië) zagen we vanuit het vliegtuig het nieuwjaars- vuurwerk. Zag er erg leuk uit, als flitsers tijdens een concert in een stadion. Klokslag 00:00 Nederlandse tijd kregen we champagne geserveerd en klonk er Abba’s Happy New Year over de speakers. Verder verliep de vlucht gelukkig zoals normaal. Eenmaal aangekomen in Kuala Lumpur (KL) ging alles vrij makkelijk, goedkoop met de bus naar het centrum en een klein stukje gewandeld …

Travel Plans!

Hallo, long time no typing! we hebben onze banen opgezegd, zijn naar Maarheeze verhuisd en hebben onze tickets naar Maleisië, Cambodja, Vietnam, Nieuw Zeeland en Japan geboekt! Zoals je jezelf kunt voorstellen zijn hebben we er erg veel zin in (en hebben het een beetje druk!). 31 December vertrekken we, over goede voornemens gesproken!!